diumenge, 22 d’agost del 2010

EL CARLIT... SENSE NENS, PERÒ AMB EL MEL

El passat 17 d'agost vam anar a fer el Carlit (2.921 mts), per l'Oest, per l'estany de Lanoux; una ruta molt poc freqüentada, salvatge, amb poca gent, original i molt atractiva. Volíem conèixer aquesta part del Carlit i evitar la massificació que pateix aquesta muntanya per l'Est, per les Bouilloses.
En un principi érem la Marta, el Pau, el seu gos: el Mel, el Xavier i els seus dos fills, l'Ariadna i el Roger, i jo.
Ens havíem de trobar a Puigcerdà ja que el Xavier i família estaven estiuejant a la Cerdanya.
Finalment, però, els nens es van estimar més gaudir de la piscina, les bicicletes i els diversos jocs amb els amics que no pas acompanyar-nos a pujar muntanyes.
Així que ens trobem a les 08:00 a Puigcerdà, i a tres quarts de nou ja som a punt d'iniciar l'excursió, previ pagament d'un € i mig a la guixeta que permet l'entrada a la vall, que prenem en un trencall a la dreta abans d'arribar a l'estació d'esquí de Porté Puymorens.
Al començar, fa fresca.
Anem ben proveïts de Gps, mapes, brúixoles i ressenyes, així és que entrem en un bosquet del qual sortim ben aviat per anar a trobar un camí que pujant molt a poc a poc ens portarà a l'embassament de Lanoux, un dels més grans del Pirineu.
Estany de Lanoux, 2.500 mts de llarg per 500 d'ample, 75 mts de profunditat i situat a 2.213 mts d'alçada.
Mapes, brúixoles, GPS... i no ens posem d'acord !!
A l'alçada del llac ja comencem a albirar el Carlit, amb un vessant que ens és totalment desconegut.
Amunt, i al fons l'embassament de Lanoux.
El Pau, la Marta i l'objectiu.
A uns 2.400 metres d'alçada el recorregut es posa molt més vertical. Toca pujar per una immensa pedrera que solca tota la part oest de la muntanya. Un petit caminet va fent llaçades fins que, desviant-se a la dreta en la part final, et porta al coll entre els dos pics principals del Carlit. El més alt és el de la dreta.
La Marta i el Pau en el camí en ziga-zaga.
Arribem doncs al petit collet, alguns han posat la directa, fent competició amb altres espècies i pujant a 800 metres per hora; d'altres han anat a un ritme suau i alguns han s'han aturat a immortalitzar el paisatge.
Des del coll només resten uns metres de cresta fàcil que ens porta al cim on ens hi trobem... un capellà amb sotana beneint els seus deixebles !!!!
Sí, un jove capellà o seminarista francès com a cap d'un grup de 8 o 10 joves francesos que... volien ser més a prop de Déu !!!
I és que la fe no té fronteres...
Jo, Xavier, Marta, Pau i Mel, al cim del Carlit.
Un cop al cim, fem el que cal fer en aquests casos, esmorzar de valent. Cal recuperar forces perdudes que.. anant amb els Garriga, no es para fins al cim.
La baixada és la mateixa fins a l'embassament de Lanoux, però un cop allà ens decidim a baixar per la part oposada de la vall.
Prenent la decisió adequada...
La baixada se'ns fa entretinguda i llarga. Al principi és molt calorosa ja que el sol pica de valent; després, per sort, s'endinsa en un bosc i es fa molt més agradable.
Els ombrívols boscos
En resum, una jornada muntanyenca molt divertida: descobriment del vessant desconegut del Carlit, molta tranquil·litat i un total de 1.200 metres de desnivell acumulat.
En acabar l'excursió, el Xavier ens convida a visitar la família i el càmping on passen les vacances:
Relax després de l'excursió
Una bona capbussada

Vacances !!!

1. Hola!
    Volia fer una pregunta. Nosaltres volem anar un dia d'aquests a fer el Carlit, i també portem un gos. no hi ha problema legal per portar-l'ho? ja tinc una mala experiència amb els francesos quan ens van posar una multa per portar gos a la zona del canigó.
    moltes gràcies!

1. Hola Jmet,

bé, nosaltres no varem tenir cap problema perquè no vam veure cap gendarme però, de fet, la llei francesa és molt restrictiva. Tu mateix ja ho has pogut experimentar.
      Crec que cal dur el gos lligat i en una excursió llarga com aquesta és una mica emprenyador.
      Te la pots jugar... esperant que no passi res.